Kedves Érdeklődő!

Az áruházunkban vásárolt termékekhez természetesen számla, jótállási jegy és használati útmutató is jár. Ha bármi módon nincs megelégedve az akkumulátorra, akkor 14 napon belül visszaküldheti azt. Ez esetben még indokolnia sem kell döntését és mi a vásárlás összegét visszatérítjük Önnek, feltéve hogy szakszerűtlen beszerelésből vagy külső behatástól származó hibát nem észlelünk.

Az akkumulátorokra 1 év jótállást adunk és ez az idő elegendő ahhoz, hogy bármilyen gyártási hiba felszínre kerüljön. A gyakorlatban úgy történik a garancia érvényesítése, hogy a vásárló telefonon vagy e-mailen (elektromoskerekparakkumulator@gmail.com) keresztül minőségi panaszt juttat el hozzánk, és mi megbízzuk a szerződéses futárszolgálatunkat, hogy a hibás terméket és az akkumulátor töltőt hozza el szakműhelyünkbe.

Itt feltöltjük az akkumulátorokat, sorba kötjük, majd 8 Amperral terheljük, miközben minden egyes akkumulátoron folyamatosan vizsgáljuk a feszültséget. Amelyik akkumulátor hibás, annak feszültségértéke leesik egy idő után. Ezt a hibás akkumulátort mi kicseréljük és díjtalanul bevizsgáljuk a vásárló által mellékelt akkumulátor töltőjét is. Futárszolgálat viszi vissza a hibátlan akkumulátor pakkot a vásárlóhoz. A vásárlót garanciális eljárás során szállítási vagy egyéb költség nem terheli. Kérem, hogy olvassák el az akkumulátorok túltöltésével foglalkozó fejezetet, mert a túltöltés ( hordósodás ) garanciavesztéssel jár.

Előfordulhat, hogy a Web Áruházunkban egyes termékek fogyasztói ára olcsóbbak, mint a kiskereskedelmi üzletünkben. Az árkülönbözet magyarázata, hogy az elektronikus vásárlás esetén a vevőket a szállítás díja miatt magasabb költségek terhelik, melyeket igyekszünk érengedményekkel, illetve kedvezőbb, az elektronikus vásárlást támogató árképzéssel kompenzálni, így a versenyképességünket e téren is fenntartani. Az Internetes árakon történő vásárlás lehetőségét személyes ( kiskereskedelmi üzletünkben történő ) vásárlás esetén csak akkor tudjuk alkalmazni, ha a vásárló korábban már regisztrálta magát az áruház adatbázisában, ezzel is segítve marketing politikánkat.

Csernák Zoltán ügyvezető

2 thoughts on “Jótállás

  1. KOVÁCS ATTILA says:

    Olvassák el az akkumulátorok túltöltésével foglalkozó fejezetet,-Sajnos ezt a fejezetet nem találtam,de fontos lenne minden elektromosnak!üdv :ATTILA

    • janbor says:

      Az akkumulátorokról, töltésükről az “archívumban” olvashatsz.
      Tisztelettel:janbor.

      Hogyan töltsem az elektromos kerékpár akkumulátort?
      Posted on 2014-10-17 by Elektromos Kerékpár Akkumulátor
      Szakmai tippek szakemberektől, melyeket Ön már ma alkalmazhat.

      Az áruházunkban kapható Ritar Power töltőket zárt ólomakkumulátorokhoz fejlesztették ki, mely egy 3 lépcsős technológiával tölti az akkumulátort ( gyorstöltés, csökkenő áramú töltés, csepptöltés).

      Ezek a töltők tesztelve vannak az ismert, forgalmazó megjelöléssel ellátott akkumulátorokon ( Ritar Power, Ztech ) és a legtöbb kerékpár márkán ( Ztech, polymobil, tornádó, Sellő, lofty ).
      Pár szempont, amire figyelnünk kell

      Csak belső térben, száraz helyiségben használja a töltőt!
      A töltő hálózati csatlakozóját mindig a dugónál fogva húzza ki az aljzatból!
      Tilos letakarni működés közben!
      Az akkumulátor töltőt élettartama lejártával ne dobja hulladéktárolóba, juttassa el elektronikai hulladék gyűjtőhelyre a szakszerű és környezetbarát áramtalanítás céljából!

      Mi az elektromos kerékpár töltés menete?

      1. Csatlakoztassa a akkumulátor töltő kimeneti csatlakozóját az akkumulátor sarujához. Ellenőrizze, hogy a megfelelő csatlakozót köti-e az akku + és – saruihoz. A készülés a kimeneti rövidzárlat és a fordított polaritású csatlakoztatás ellen elektronikusan védett, a helyes csatlakoztatást követően indítható a töltés. Az akkumulátor töltő hálózati csatlakozóját dugja be a hálózati aljzatba.

      2. Ha a töltő 1-es számú kijelzője piros színnel világít, azt jelzi, hogy az akkumulátor gyors-töltése folyik. Amikor a kijelző piros színről zöld színre vált, az akkumulátor alaptöltése megtörtént és impulzus csepptöltéssel töltődik tovább. Célszerű ilyenkor még 1-2 órán át az impulzus csepptöltést folytatni.

      3. Ha befejeződött az akkumulátor töltése, húzza ki a töltő hálózati csatlakozóját, majd vegye le az akku mindkét sarujáról a töltő csatlakozóját.
      Mi a különbség az elárasztott és a ciklikus alkalmazások között?

      Elárasztott felhasználás feltétele, hogy az akkumulátornak, időkénti merítések mellett, folyamatosan töltődnie kell. A ciklikus akkumulátor töltő viszont gyakori töltés-merítést helyez előtérbe.
      Árt a túltöltés az akkumulátoroknak?

      A túltöltés a legpusztítóbb hatás ami érheti az akkumulátort. Általában, a töltő személye sem veszi észre, hogy túltölti az akkumulátort, mert azt hiszi hogy az akkutöltő automatikusan lekapcsol. Sajnálatos módon, ezek az automatikus rendszerek érzékenyek az áramingadozásra, hőre, direkt fényre és egyéb elektromechanikus hatásokra, amelyek tönkretehetik a gyári beállításait. Amikor elromlanak, az akkumulátorok elkezdenek túltöltődni. Túltöltés alatt, nagy mennyiségű áram az akkumulátor akku-lemezein lévő oxidokat folyékony halmazállapotúvá alakítja, amelyek leszivárognak a cellák aljára és onnan fűtik az akkut, és az elektrolitról eltávolítják a vizet. Amint ezek eltűnnek, ez az anyag ( ami a kapacitást jelöli ) többé már nincs jelen az akkumulátorban. Sőt, mi több, az elektrolit vízhiánya az akku-lemezek további részeinek oxidációjához vezetlek, ezáltal tovább csökkentve az akkumulátor teljesítményét. Ólom akkumulátorok nem védettek ezektől a következményektől. Valójában a savas zselés akkumulátorok különösképpen érzékenyek a túltöltésre. Ha egyszer a nedvesség elpárolog az akkumulátorból, azt már nem lehet pótolni. A túltöltés okozta akkumulátor károkat nem lehet visszafordítani. Ha időben észleljük a töltő meghibásodását, akkor az akkutöltő cseréje megmentheti az akkumulátorainkat. A túltöltés kezdeti jelei a akkumulátor túlzott vízfelhasználása, folyamatosan meleg akkumulátorok, vagy a normálisnál magasabb áramerősség töltés alatt. Ha túltöltést tapasztal, hívja szakszervizünket.
      A túlzott lemerítés árt az akkumulátoroknak?

      A túlzott merítés egy olyan probléma, ami a nem elegendő akkumulátor teljesítményből adódik, ami túlterheli, túldolgoztatja az akkumulátorokat. Ha az akkut 50% alá merítjük ( valójában 12V alá ), nagy mértékben csökkentjük az akkumulátor élettartamát, anélkül hogy növelnénk a felhasználható mélységét a töltésnek. Ritka, vagy nem megfelelő teljes feltöltés úgynevezett szulfátosodáshoz vezethet. Bár, a töltő eszköz rendeltetés szerűen működik, túl-merítés jelei az akkumulátor teljesítményének a csökkenéséhez vezethet. Szulfátosodás akkor keletkezik, amikor az elektrolit kénje reakcióba kép a akku-lemezeken lévő ólommal és ólom-szulfáttá alakul. Amin ez az állapot súlyos lesz, a töltők nem lesznek képesek eltávolítani a megkeményedett szulfátot.
      Milyen akkumulátor töltőt használjak?

      Mi a Ritar Power töltők használatát javasoljuk. Vásárlás előtt nézze meg hogy elektromos kerékpárjában mennyi és hány Voltos akkumulátor van és hogy milyen csatlakozója van a töltőjének ( kerek vagy háromkéses ).
      Meddig töltsem az elektromos kerékpár akkumulátort, azaz mi a megfelelő töltési idő?

      Az ólom savas akkumulátorok azt szeretik, amikor minden használat után feltöltjük őket. Legegyszerűbb praktika az, hogy amikor használtunk a biciklit – legyen ez akár egy gyors bevásárlás a sarki boltban – dugjuk fel töltőre, így nem fog pihenni az akkumulátor merített állapotban.

      Az egyik vezető angol elektromos kerékpárokkal foglalkozó oldal szerint az akkumulátorok töltési ideje:

      -Li-Ion (Lítium Ion) akkumulátorok: 4-6 óra

      – NiMH (Nikkel-Fém-Hidrid): 4-6 óra

      – SLA ( Zárt ólomsavas ) akkumulátorok: 6-8 óra

      Legalább 90 naponta töltsük fel a NiMh és Li-Ion akkukat és

      Legalább 30 naponta a Savas-zselés akkukat addig amíg nem használjuk rendszeresen
      Pár tanács a Lipo akkumulátorok töltésével kapcsolatban

      A Lipo akkumulátor csomagoknál sem más a helyzet, az első szabály az hogy soha ne merüljön az akku a teljesítménye 80%-a alá ( azaz 20%-nál kevesebb “szufla” legyen benne). Tehát, egy 10Ah-s csomagnál mindig legyen legalább 2Ah áram. Ez nagyon fontos. Ha túlságosan lemerítjük a lipo celláknak nagyon rövid életük lesz.

      Másrészről, soha ne próbálj többet kihozni a csomagból, mint ami rá van írva. Ha a lipo akku 15C, ne haladja meg a 15C-t! Ezt a szabályt, beleértve a 20%-os szabályt- betartva sokat teszünk annak érdekében hogy a pakk hosszú életű legyen.
      Gyakran ismételt kérdések akkumulátor töltéssel kapcsolatban
      K: Az normális, hogy az akkumulátorok melegednek töltés alatt?

      V: Igen, ez normális hogy az akkumulátorok töltés alatt melegebbek lesznek. Ez azért van mert nő a belső ellenállás és csökken az energia átalakítási képessége ami alatt elektromos energiából kémiai energia készül.
      K: Meddig fog kitartani az akkumulátorom mielőtt le kellene cserélni?

      A: Az átlagos akkumulátor élet a használattól és a körülményektől függ. Még helyes gondozás mellett sem tartanak ki örökre az akkumulátorok. Általánosságban az ólom akkumulátorok körülbelül 200-300 teljes töltés/merítés ciklust, míg a Li-Ion akkumulátorok körülbelül 500-2000 ciklust bírnak ki az akkumulátor minősége és technológiája függvényében. “A hasznos élet vége” azt a pontot jelöli, amikor az akkumulátor már nem tud 80%-os kapacitásom sem dolgozni. Ekkor az öregedési folyamat felgyorsul és szükség van akkumulátor cserére.
      10 bónusz tipp az elektromos kerékpár akkumulátor élete megnöveléséhez
      #1 Az elektromos bicikli akksit, tárolása alatt, 30 naponta legalább egyszer fel kell tölteni.

      Ha az akkumulátor huzamosabb ideig volt tárolva lemerült állapotban, talán még feltöltött állapotban se nyeri vissza tökéletes működését. A pihenő akkumulátor töltésére azért van szükség, mert használat nélkül is veszít a feszültségéből, és tudjuk, hogy a lemerült aksi gyorsabban szulfátosodik, azaz öregszik. Nyári melegben gyakrabban töltsük! 48V elektromos kerékpár akkumulátor töltő párhuzamos késes
      #2 Ha az elektromos kerékpár akkumulátor 2 hónapig vagy tovább töltés nélkül áll, a szolgálata megrövidül vagy esetleg teljesen leáll.

      Kemény ólom-szulfát alakul ki a cellákon, amely nem képes újra kénsavvá alakulni. Gyakori probléma ez tavasszal, amely a töltögetésmentes téli pihenő után az elektromos kerékpároknál jelentkezik. A túlságosan lemerült akkumulátort a korszerű töltők impulzustöltéssel kezdik tölteni. A töltő lüktető egyenárammal “pingeli” az akkumulátort, mert így könnyebben beindul a kémiai reakció. A Ritar Power töltők esetében ez úgy jelentkezik, hogy a túlmerített akkumulátor töltését villogó piros jelzőfény mellett kezdi meg. Ennek a lüktető, kezdeti töltésnek következménye még az akkumulátor hosszabb élete is.
      #3 Teljesen feltöltött állapotban és stabil helyzetben tárolja az akkut!

      A csatlakozóit tartsa távol bármi fémes és más kárt okozható anyagtól ( beleérte a dolgokat, amik ráeshetnek ) Általános szabály ként az akkumulátort “fejjel felfelé” tároljuk, de akármilyen helyzetben lehet használni. Ne tegye ki erős rázkódásnak. Az akkumulátor rendhagyó helyzetben történő szállítása kárt okozhat az akkumulátorban.
      #4 Használja az akkumulátort amint lehet.

      elektromos kerékpár akkumulátor töltő túlfeszültség védelmi dugalj Az akkumulátor fokozatosan romlik tárolás alatt és egy idő után visszafordíthatatlan ez a romlás.Szerencsés megoldás lehet a töltő és konnektor közzé helyezett időzítő kapcsoló közbeiktatása, amely akkor is időben lekapcsolja a töltést, ha a rendszerben bármilyen probléma miatt lekapcsolás automatikusan nem történne meg. A 12V 12Ah elektromos kerékpár akkumulátor használatát túlfeszültség védelmi dug aljjal javaslom, melynek segítségével meghosszabbíthatja az akksi töltő életét, amely mint kapcsolt áramkör érzékeny a hálózati feszültségingadozásra.
      #5 Védje esőtől az elektromos kerékpár akkut!

      Ha az akkumulátor csatlakozóit víz éri, elrozsdásodhatnak.
      #6 Az elektromos bicikli akkumulátort szobahőmérsékleten kell tárolni!

      Ne tegye ki erős hőnek és hidegnek.
      #7 Az elektromos bicikli akksit töltse fel minden használat után!

      Az elektromos kerékpár akkumulátor élete drasztikusan megnő, ha napi használat során nem merítjük le teljesen, azaz a kerékpárunkat még működőképes állapotban kapcsoljuk naponta a töltőre.
      #8 Ideiglenesen használaton kívül helyezett biciklit nyáron 2 hetente, télen havonta töltse fel
      #9 Plusz 6 Celsius fok alatt ne töltse akkumulátorát!

      Hideg időben vigye be fűtött helyre az akkumulátort, várjon 1 óra hosszát, míg az akku felmelegszik és utána kezdje meg a töltést
      #10 Csak forrasztva beszerelt elektromos kerékpár akkumulátorokat használjon, ügyeljen a csatlakozók épségére és Az akkumulátorok közzé helyezzen koccanás és rázkódásmentesítő lemezt!

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.