10 Elektromos kerékpár akkumulátor TÉVHIT

Figyelem: Ez a cikk az Ön védelmében született! Kérjük, feltétlen olvassa el elektromos kerékpár akkumulátor vásárlása előtt és használatakor is.

1.  “Az akkumulátor belső cellakialakításának köszönhetően akár 500 töltési ciklust is teljesít.”

Álljunk meg egy szóra. Mi is az a töltési ciklus? 1 töltési ciklusnak nevezzük azt, ha egy akkumulátort teljesen lemerítünk és teljesen feltöltünk. Tehát gyári adatok szerint 500-szor lehetne teljesen lemeríteni és teljesen feltölteni, azaz kb másfél évig bírja így egy akkumulátor.  Ez valljuk be, hogy nem sok. Ezért javasoljuk, hogy minden használat után rakjuk fel az akkumulátorokat tölteni ( Igen, még 5 km után is ) és töltsük addig, amíg a töltő át nem vált zöldre. Ha 6-8 óra után sem vált át a töltő zöldre, akkor vagy akkumulátor vagy töltő hiba lehet. Vizsgáltassuk ki

2. “Azt javasoljuk, hogy legalább 50%-ra lemerült akkumulátort töltsünk, mert így megnövelhetjük az elektromos kerékpár akkumulátorok élettartamát.”

Egy internetes fórumon olvastam ezt a szaktanácsot. Ez azt jelenti, hogy merítsük le az akkumulátorokat ameddig tudjuk, majd csak ezután töltsük fel. Marketing szempontból, azaz átverési szempontból, nagyon ötletes, mivel így az akkumulátorok jó esetben is csak 1-2 évet bírnak ki. Tudni illik, ha az akkumulátor merült állapotban pihen, akkor szulfát rakódik le a belső felületére, mely csökkenti a teljesítményt és az élettartamot. Tehát: Minden használt után töltsük az akkumulátorokat!

3. “Az akkumulátorokat érdemes hosszú ciklusban használni, az az teljesen feltölteni és teljesen lemeríteni egy menetben.”

Szintén egy szakfórumon olvastam az alábbi szaki tanácsot. Teljesen ugyanaz a helyzet, mint a 2. esetben. Ne hagyjuk magunkat átverni, gondolkozzuk logikusan. Nem kell kisütni az akkumulátorokat, nem kell mély meríteni az akkumulátorokat. Egyszerű szabály az, hogy minden nap amikor használjuk az elektromos kerékpárt, este felrakjuk tölteni, majd reggel levesszük a töltőről, amikor az már átváltott zöldre. Ha nem váltott át, akkor az 1. pontra hivatkozva huzzuk ki az áramból és vizsgáljuk meg a töltőt és az akkudobozt is esetleges égési szagok vagy túlzott melegedés után kutatva. Ha észreveszünk valami rendellenességet, irány a szerviz.

4.” A 6-DZM-12 jelölés egy adott akkumulátor fajtát jelöl.”

Z-Tech gyári elektromos kerékpár akkumulátor 6-DZM-12 12V 12Ah
Z-Tech gyári elektromos kerékpár akkumulátor 6-DZM-12 12V 12Ah

Nem. a 6-DZM-12 egy gyári szabvány jelölés, ami 12V 12Ah-s akkumulátort takar, márkától függetlenül. Mi javasoljuk a Z-Tech 6-DZM-12, Ritar 12V 14Ah és Long 12V 14Ah akkumulátorok használatát, mivel azok jól bevált, megbízható márkák.

5. “Az akkumulátorokat beköthetjük sorosan és párhuzamosan is.”

Ezt egy témát egy korábbi cikkünkben részletesen taglaltuk.

Sörösen vagy párhuzamosan

Bocsánat a szójátékért, de épp az imént tettem le ( nem kis lelki megrázkódtatás után ) a telefont, melyben egy panaszos vevőm az alábbiakat adta elő:

Egy év sem telt el, hogy webáruházunkban Ritar Power RT12140EV akkumulátorokat vásárolt és azok felpuffadtak, savas-gőzös közeget gerjesztve maguk körül, felforrtak és egy kézilabdához hasonlatos alakot vettek fel. Panaszosunk előadta, hogy egész télen át nem használták az akkumulátort, és minden jótállási jegyben megfogalmazott intelmeket betartottak, sőt többet is, ugyanis 12V-os akkumulátorral töltötte a párhuzamosan kötött és így letéliesített akkumulátorokat. Tovább a cikkhez

6. “Mindegy, hogy forrasztva vagy krimpelve szereljük be az akkumulátorokat.”

Nagyon nem mindegy. Mi minden akkumulátort csak forrasztva szerelünk be és csak így fogadjuk el szakszerű beszerelésnek. Krimpelve az akkumulátorok nem mindig érintkeznek 100%-osan és “elveszik az Amper”. Egy szó mint száz, mi se és ne engedjük másnak se, hogy az akkumulátorokat sarusan szerelje be. Sőt, ha már a kábel végére a krimpelt sarut forrasztjuk rá az akkumulátorra, akkor is hibát követünk el. Mindent, mindig csak forrasztva. Sokkal biztonságosabb és időtállóbb.

7. “Ha egy akkumulátor elromlik, akkor elég csak azt kicserélni és akkor minden menni fog.”

Tegyük fel, hogy van 2 szorgosan dolgozó kőművesünk és berakunk melléjük és lusta naplopót. Ekkor kapni fogunk 3 lusta embert. Tudjuk, hogy egyszerre költséges lehet a 3-4 akkumulátor kicserélése, de mindenféleképpen javasoljuk mindegy akkumulátor egyszerre történő kicserélését. Az egy dobozban lévő akkumulátorok egyszerre, azonos futószalagon készültek, így teljesítményük is közel azonos. Ha 3 rossz akkumulátorból kettőt kicserélünk, akkor előfordulhat, hogy a bent maradt 1 rossz akkumulátor idő előtt tönkreteszi a két új akkumulátort. Ez mi sem és Ön sem akarjuk.

8. “Az akkumulátor pakkot addig kell tölteni, amíg át nem vált a töltő zöldre.”

Igen, új korában az akkumulátort addig kell tölteni, amíg a töltő át nem vált zöldre. Viszont, ha az akkupakkban az egyik akkumulátor öregszik, akkor a töltő nem kapcsol le automatikusan, mivel az egyik akkumulátornál nem éri ( és nem is fogja elérni ) a lekapcsolási értéket. Ezt azzal lehet orvosolni, hogy egy időkapcsolót iktatunk be a rendszerre, amit 6 órás intervallumra állítunk be. Este felrakjuk az idősödő akkumulátorokat tölteni, majd 6 óra elteltével a időkapcsoló megszakítja a töltést, így elkerülve az akkumulátorok túltöltését. Ezzel a kis trükkel 1-2 évvel tovább tudjuk használni az akkumulátorainkat.

9. “Ki kell sütni az elektromos kerékpár akkumulátorokat.”

Nem tudom már ki mondta ezt, de ez nem igaz az elektromos kerékpár akkumulátorokra. Ahogy az előző pontokban is írtam:” ha az akkumulátor merült állapotban pihen, akkor szulfát rakódik le a belső felületére, mely csökkenti a teljesítményt és az élettartamot.” Kérek mindenkit, hogy ne süssék ki az akkumulátorokat, hanem amikor új akkut vásárolnak, akkor azokat a szakszerű beszerelés után teljesen töltsék fel. Gyárilag az akkuk töltöttségi szintje körülbelül 90%.

10. “Össze lehet kötni különböző fajtájú és márkájú akkumulátorokat egy akkucsomagba.”

Össze lehetne, de nem javasoljuk. Minden elektromos kerékpár akkumulátor más minőségű, vannak bennük apróbb gyártási különbségek. Ha lehet akkor vagy az összes akkuk cseréljük egyszerre, ugyanarra a márkára vagy ha 1-2 csere van benne, akkor is stimmeljen a márkajelzés.

Bízom benne, hogy ennek a 10 tévhitnek a megcáfolásával segítettem a következő akkumulátor vásárlása előtt. Mint vásárlók, kötelesek vagyunk minél több információt beszerezni a vásárolni kívánt termékek eredetéről és használati utasításáról. Mindig olyan szakműhelytől, szakemberektől vásároljon akkumulátort, akik értenek is hozzá és betartják ezeket a feltételeket.

Általunk kínált akciós elektromos kerékpár akkumulátorok

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.