Áttörés az elektromos kerékpár akkumulátor technológiában

Li-S akkumulátor

Áttörés az elektromos kerékpár akkumulátor technológiában

Körülbelül 36 évvel ezelőtt jelent meg az első használható Lítium-Ion akkumulátor, viszont még telt mire el kezdték gyártani. Most egy akkumulátor technológiaiOxis Li-S akkumulátoráttörés került az előtérbe. A Brit Oxis Energia Kft.  egy innovatív Lítium-Kén akkumulátoron dolgozik, ami forradalmasíthatja az újratölthető akkumulátor piacot.

Az akkumulátorok lítium-kén cellái az akkumulátor technológia következő generációja, felülmúlva Lítium-iont, ami a lehetőségei határait feszegeti.

Az Oxis-nál minden a Kutatás & Fejlesztésről szól; a partnereknek kell valóra váltani a tömeggyártást. A legfőbb érv a Lítium-kén (Li-S) akkumulátorok mellett az energia sűrűség lenne. Oxis által szabadalmaztatott Li-S technológia, a cég állítása szerint, “Egy elméleti energia sűrűség, ami 5-ször nagyobb mint a Li-ion. Az Oxis technológiája könnyebb, biztonságosabb, gondozásmentes, és kielégíti a holnap vásárlóinak az igényeit is.” Az a tény, hogy a Li-S akkumulátor könnyebb és feltehetőleg olcsóbb, mint a lítium akkumulátor, tökéletesen beleillik az elektromos kerékpár piacba. Sőt, a cég még számos más nagyon érdekes jellemzőket is tartogat az elektromos biciklik számára

Nagy ígéretek

Oxis állítja, hogy ezzel a technológiával el lehet érni 300-400 Watt-órát kilogrammonként 2016-ban. Ez 50-100%-kal jobb, mint amit a csúcs modern lítium-foszfát technológiával el lehet érni. Oxis két akkumulátor típust említ meg. Az egyik az “Ultra-könnyű”, ami eléri a 300 Watt-óra / kilogrammot. A “Hosszú-élet” verzió, amelyet feltehetőleg idén kezdenek gyártani, 165 Watt-óra / kilogrammal jön ki, amit 1500-szor lehetne feltölteni és lemeríteni.

Ez nem sokkal több, mint a már létező lítium-foszfát vagy lítium polimer akkumulátoroknál. 2016-ban egy nagy előrelépés van terven, ahol a 400 Watt-óra / kilogrammos típust gyártásra készítenék elő.

További előnyök

Az Oxis szerint a jelenlegi lítium akkumulátorokat nem lehet már tovább fejleszteni. Ezért jön képbe a lítium-kénes technológiájuk.

A kis akkumulált tömeg nagy előny bármely elektromos kerékpárra nézve, és a kén az olajfinomítás egyik mellékterméke. Ez csökkentheti a Li-S akkumulátor típusok árait azokhoz az akkumulátorokhoz képest, amelyek előállításához ritka fémek kellenek, mint például kobalt. Az Oxis másik ígérete, hogy a Li-S akkumulátorokat károsodás nélkül lehet majd teljesen lemeríteni. Ez nem lehetséges a hagyományos lítium akkumulátoroknál, mert azokat 30-80%-os töltési szinten kell tárolni, mivel másképpen a tárolási teljesítménye gyorsan elillan.

Oxis végül azt állítja, hogy ” A Lítium-kén cellák az akkumulátor technológia új generációja, felülmúlva ezzel a lehetőségeinek határát elért Lítium-ion párját.”

Forrás: AMT Magazin, Oxis, írta Jack Oortwijn

Fordította, Csernák Levente

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.