Elektromos kerékpár akkumulátor töltése | Hogyan?

hogyan töltsem az elektromos kerékpár akkumulátort

Szakmai tippek szakemberektől, melyeket Ön már ma alkalmazhat.

Az áruházunkban kapható Ritar Power töltőket zárt ólomakkumulátorokhoz fejlesztették ki, mely egy 3 lépcsős technológiával tölti az akkumulátort ( gyorstöltés, csökkenő áramú töltés, csepptöltés).

Ezek a töltők tesztelve vannak az ismert, forgalmazó megjelöléssel ellátott akkumulátorokon ( Ritar Power, Long ) és a legtöbb kerékpár márkán ( Ztech, polymobil, tornádó, Sellő, lofty ).

Pár szempont, amire figyelnünk kell

  1. Csak belső térben, száraz helyiségben használja a töltőt!
  2. A töltő hálózati csatlakozóját mindig a dugónál fogva húzza ki az aljzatból!
  3. Tilos letakarni működés közben!
  4. Az akkumulátor töltőt élettartama lejártával ne dobja hulladéktárolóba, juttassa el elektronikai hulladék gyűjtőhelyre a szakszerű és környezetbarát ártalmatlanítás céljából!

Mi az elektromos kerékpár töltés menete?

1. Csatlakoztassa a akkumulátor töltő kimeneti csatlakozóját az akkumulátor sarujához. Ellenőrizze, hogy a megfelelő csatlakozót köti-e az akku + és – saruihoz. Az általunk forgalmazottt Ritar Power akkumulátor töltő készülék a kimeneti rövidzárlat és a fordított polaritású csatlakoztatás ellen elektronikusan védett, a helyes csatlakoztatást követően indítható a töltés. Az akkumulátor töltő hálózati csatlakozóját dugja be a hálózati aljzatba. Túlságosan lemerült akkumulátor észlelése esetén a Ritar töltő piros villogással jelzi, hogy még nem kezdte meg a töltést, csak a töltési folyamat beindítási előtti ún. pingelésnél tart. A tényleges töltés ezt követően kezdődik meg folyamatos piros jelzés mellett.

2. Ha a töltő 1-es számú kijelzője piros színnel világít, azt jelzi, hogy az akkumulátor gyors-töltése folyik. Amikor a kijelző piros színről zöld színre vált, akkor e pillanatban éri el a töltési folyamat azt a mA (miliamper) értéket, amelyre gyárilag kalibrálták. Ez az érték 300-500 mA között van. Mi a szervizünkben ezt az értéket fogatdjuk el ideálisnak. Alacsonyabb mA értéknél történő lekapcsolás esetén túltöltésről, magasabb mA érték lekapcsolása esetén alultöltésről beszélünk. Ezt az mA intervallumot tapasztalati úton állapítottuk meg. A régi tipusú akkumulátor töltőknél gyakran találkozunk olyan meghibásodással, amikor a lekapcsolás túl hamar történik, például 600 mA töltőáram elérésekor. Ekkor rendszeresen nem tölti fel eléggé az akkumulátort a töltő, ami szulfátosodás általi kapaitáscsökkenéshez vezet. Egy idő után hiába látjuk, hogy akkumulátorunk látszólag változatlan méretű, valójában sokkal kisebb része működik, az öregedés folyamata előrehaladtával elérkezik minden elektromos kerékpár tulajdonos rémálma, a túltöltés eseménye.




3.Az akkumulátor alaptöltése megtörtént és impulzus csepptöltéssel töltődik tovább. Célszerű ilyenkor még 1-2 órán át az impulzus csepptöltést folytatni.

4. Ha befejeződött az akkumulátor töltése, húzza ki a töltő hálózati csatlakozóját, majd vegye le az akku mindkét sarujáról a töltő csatlakozóját.

Mi a különbség a folyamatos töltésű és a ciklikus alkalmazások között?

Szünetmentes táp akku vs elektromos kerékpár akkumulátor
Szünetmentes táp akkumulátor 3,9kg ( bal) vs elektromos kerékpár akkumulátor 4,2kg (jobb)

A folyamatos töltés felhasználás feltétele, hogy az akkumulátornak,  időkénti merítések mellett, folyamatosan töltődnie kell. Ilyen felhasználási környezet a szünetmentes tápegységekben található akkumulátorok környezete. Ezek az akkumulátorok akár 50%-kal is olcsóbbak, mint ugyanakkora Amperórás elektromos járművekbe gyártott testvérének. Tehát a folyamatos töltésű, és az elektromos kerékpárba gyártott ciklikus akkumulátor között ránézésre semmi különbség nem látszik. Még az Amperóra jelzése is lehet azonos, viszont a szünetmentesbe gyártott akksi néhány hónap alatt behal az elektromos kerékpárunkba. Nem egy kereskedővel találkoztam, akik noname (névtelen) szünetmentes akkumulátort cimkéznek “Manci néni villanybicikli boltja” 🙂 vagy hasonló matricával és lelkiismeret ide vagy oda, a pénz beszél a kutya ugat megfontolásból eladják elektromos kerékpárba.

Megjegyzem, hogy reklámcélzattal évente 10-12 raklap Ritar Power RT12140-es gyárban szitázási technikával villanybringa logóval ellátott akkumulátor érkezik üzletünkbe. De: az akkumulátor típusa és paraméterei minden esetben azonosíthatóak. ÉS: mi büszkén olvassuk a logonkat egy kiváló terméken….



Létezik egy nagyon egyszerű de nagyszerű teszt, amit ha alkalmazzuk, nem fogunk pórul járni a vásárlással. A folyamatos töltésű akkumulátor könnyebb mint az ugyan olyan értékű ciklikus akksi. Amit keresünk, annak súlya 4.2 kg tól 4,5 kg ig terjed. Több benne az ólom. Pont.

Árt a túltöltés az akkumulátoroknak?

A túltöltés a legpusztítóbb hatás ami érheti az akkumulátort. Általában, a felhasználó sem veszi észre, hogy túltölti az akkumulátort, mert azt hiszi hogy az akkutöltő automatikusan lekapcsol, mint mindig azelőtt. Sajnálatos módon, ezek az automatikus rendszerek érzékenyek az áramingadozásra, hőre, direkt fényre és egyéb elektromechanikus hatásokra, amelyek tönkretehetik a gyári beállításait. Amikor elromlanak, az akkumulátorok elkezdenek túltöltődni. Túltöltés alatt, nagy mennyiségű áram az akkumulátor akku-lemezein lévő oxidokat folyékony halmazállapotúvá alakítja, amelyek leszivárognak a cellák aljára és onnan fűtik az akkut, és az elektrolitról elforralják a vizet. Amint ezek eltűnnek, ez az anyag ( ami a kapacitást jelöli ) többé már nincs jelen az akkumulátorban. Sőt, mi több, az elektrolit vízhiánya az akku-lemezek további részeinek oxidációjához vezetlek, ezáltal tovább csökkentve az akkumulátor teljesítményét. Ólom akkumulátorok nem védettek ezektől a következményektől. Valójában a savas zselés akkumulátorok különösképpen érzékenyek a túltöltésre.  Ha egyszer a nedvesség elpárolog az akkumulátorból, azt már nem lehet pótolni.  A túltöltés okozta akkumulátor károkat nem lehet visszafordítani. Ha időben észleljük a töltő meghibásodását, akkor az akkutöltő cseréje megmentheti az akkumulátorainkat. A túltöltés kezdeti jelei a akkumulátor túlzott vízfelhasználása, folyamatosan meleg akkumulátorok, vagy a normálisnál magasabb áramerősség töltés alatt.

Másik, igen gyakori túltöltési esemény még, ha az akkumulátor öregedése oly mértékben előre haladott, hogy az egyébként jól működő töltő lekapcsolási értékét már nem tudja produkálni. A túltöltést könnyű felismerni, mivel az akksik forróak, összeolvadnak, mintha 3-4 db kézilabdát gyömöszöltünk volna a dobozba. Fontosnak tartom még, hogy ha túltöltött akksikat cserélünk új akksikra, akkor az első töltéseket fokozott figyelemmel, és gondos ellenőrzés mellett hajtsuk végre.

Mi is vállalunk akkucserét az egész országban, csak ugye nem mi megyünk házhoz a forrasztó pákával, hanem a Magyar Posta bonyolítja a szállítást, éspedig a vásárló szemszögéből, ingyenesen. Csak az akksik árát, és a beszerelésért kell fizetni 1500 Magyar Forintot, de díjmentesen kimérjük a mellécsomagolt töltőt is, és nem kell cígölni az akkupakkot sem…. Ez szerinten jó ajánlat, sokan élnek a lehetőséggel.

A túlzott lemerítés árt az akkumulátoroknak?

A túlzott merítés egy olyan probléma, amikor a felhasználói környezet (beleértve a villanybicikli műszaki állapotát is) túlterheli, túldolgoztatja az akkumulátorokat. Normális környezet, ha a 36V-os rendszer 30 Voltnál, a 48V-os rendszer 40 Voltnál megáll, és  a kerékpár vezérlő elektronika nem engedi az akkumulátor Volt értékét lejjebb merülni. Ha az akkut 50% alá merítjük ( valójában 10V alá ), nagy mértékben csökkentjük az akkumulátor élettartamát. Ha az akksikat huzamosabb ideig nem használjuk, minden esetben válasszuk le a bicikliről, de ekkor is van bizonyos folyamatos feszültség esése, önkisülése. E miatt nyáron két hetente, télen havonta kell elővennünk a töltőt, és rátöltenünk az akksikra. A töltések elmulasztása, vagy nem megfelelő teljes feltöltés úgynevezett szulfátosodáshoz vezethet. Bár, a töltő rendeltetés szerűen működik, túl-merítés is az akkumulátor teljesítményének a csökkenéséhez vezet. Szulfátosodás akkor keletkezik, amikor az elektrolit kénje reakcióba kép a akku-lemezeken lévő ólommal és kemény ólom-szulfáttá alakul. Amin ez az állapot súlyos lesz, a töltők nem lesznek képesek eltávolítani a megkeményedett szulfátot. Tehát ne várjuk, hogy a novemberben lerakott, és télen nem gondozott akkumulátorok tavasszal hibátlanul fognak működni. Az ilyen elhanyagolt teleltetésnek új akkumulátor vásárlása a következménye.

Milyen akkumulátor töltőt használjak?

Mi a Ritar Power töltők használatát javasoljuk. Vásárlás előtt nézze meg hogy elektromos kerékpárjában mennyi és hány Voltos akkumulátor van és hogy milyen csatlakozója van a töltőjének ( kerek vagy háromkéses ).

 Meddig töltsem az elektromos kerékpár akkumulátort, azaz mi a megfelelő töltési idő?

Az ólom savas akkumulátorok azt szeretik, amikor minden használat után feltöltjük őket. Legegyszerűbb praktika az, hogy amikor használtuk a biciklit – legyen ez akár egy gyors bevásárlás a sarki boltban – dugjuk fel töltőre, így nem fog pihenni az akkumulátor merített állapotban. A töltési folyamatot ne szakítsuk meg.

Az egyik vezető angol elektromos kerékpárokkal foglalkozó oldal szerint az akkumulátorok töltési ideje:

-Li-Ion (Lítium Ion) akkumulátorok: 4-6 óra

– NiMH (Nikkel-Fém-Hidrid): 4-6 óra

– SLA ( Zárt ólomsavas ) akkumulátorok: 6-8 óra

Legalább 90 naponta töltsük fel a NiMh és Li-Ion akkukat és

Legalább 30 naponta a Savas-zselés akkukat addig amíg nem használjuk rendszeresen

Gyakran ismételt kérdések akkumulátor töltéssel kapcsolatban

K: Az normális, hogy az akkumulátorok melegednek töltés alatt?

V: Igen, ez normális hogy az akkumulátorok töltés alatt melegebbek lesznek. Ez azért van mert nő a belső ellenállás és csökken az energia átalakítási képessége ami alatt elektromos energiából kémiai energia készül.

K: Meddig fog kitartani az akkumulátorom mielőtt le kellene cserélni?

A: Az átlagos akkumulátor élet a használattól és a körülményektől függ. Még helyes gondozás mellett sem tartanak ki örökre az akkumulátorok. Általánosságban az ólom akkumulátorok körülbelül 200-300 teljes töltés/merítés ciklust, míg a Li-Ion akkumulátorok körülbelül 500-2000 ciklust bírnak ki (ez teljes kerékpár megállásig értendő), az akkumulátor minősége és technológiája függvényében.  “A hasznos élet vége” azt a pontot jelöli, amikor az akkumulátor már nem tud 80%-os kapacitásom sem dolgozni. Ekkor az öregedési folyamat felgyorsul és szükség van akkumulátor cserére.

10 bónusz tipp az elektromos kerékpár akkumulátor élete megnöveléséhez

#1 Az elektromos bicikli akksit, tárolása alatt, 30 naponta legalább egyszer fel kell tölteni.

Ha az akkumulátor huzamosabb ideig volt tárolva lemerült állapotban, talán még feltöltött állapotban se nyeri vissza tökéletes működését. A pihenő akkumulátor töltésére azért van szükség, mert használat nélkül is veszít a feszültségéből, és tudjuk, hogy a lemerült aksi gyorsabban szulfátosodik, azaz öregszik. Nyári melegben gyakrabban töltsük! 48V elektromos kerékpár akkumulátor töltő párhuzamos késes

#2 Ha az elektromos kerékpár akkumulátor 2 hónapig vagy tovább töltés nélkül áll, a szolgálata megrövidül vagy esetleg teljesen leáll.

Kemény ólom-szulfát alakul ki a cellákon, amely nem képes újra kénsavvá alakulni. Gyakori probléma ez tavasszal, amely a töltögetésmentes téli pihenő után az elektromos kerékpároknál jelentkezik. A túlságosan lemerült akkumulátort a korszerű töltők impulzustöltéssel kezdik tölteni.  A töltő lüktető egyenárammal “pingeli” az akkumulátort, mert így könnyebben beindul a kémiai reakció. A Ritar Power töltők esetében ez úgy jelentkezik, hogy a túlmerített akkumulátor töltését villogó piros jelzőfény mellett kezdi meg. Ennek a lüktető, kezdeti töltésnek következménye még az akkumulátor hosszabb élete is.

#3 Teljesen feltöltött állapotban és stabil helyzetben tárolja az akkut!

A csatlakozóit tartsa távol  bármi fémes és más kárt okozható anyagtól ( beleérte a dolgokat, amik ráeshetnek ) Általános szabály ként az akkumulátort “fejjel felfelé” tároljuk, de akármilyen helyzetben lehet használni. Ne tegye ki erős rázkódásnak. Az akkumulátor rendhagyó helyzetben történő szállítása kárt okozhat az akkumulátorban.

#4 Használja az akkumulátort minél többet.

elektromos kerékpár akkumulátor töltő túlfeszültség védelmi dugalj Az akkumulátor fokozatosan romlik tárolás alatt és egy idő után visszafordíthatatlan ez a romlás.Szerencsés megoldás lehet a töltő és konnektor közzé helyezett időzítő kapcsoló közbeiktatása, amely akkor is időben lekapcsolja a töltést, ha a rendszerben bármilyen probléma miatt lekapcsolás automatikusan nem történne meg. A 12V 12Ah elektromos kerékpár akkumulátor használatát túlfeszültség védelmi dug aljjal javaslom, melynek segítségével meghosszabbíthatja az akksi töltő életét, amely mint kapcsolt áramkör érzékeny a hálózati feszültségingadozásra.

#5 Védje esőtől az elektromos kerékpár akkut!

Ha az akkumulátor csatlakozóit víz éri, elrozsdásodhatnak.

#6 Az elektromos bicikli akkumulátort szobahőmérsékleten kell tárolni!

Ne tegye ki erős hőnek és hidegnek.

#7 Az elektromos bicikli akksit töltse fel minden használat után!

Az elektromos kerékpár akkumulátor élete drasztikusan megnő, ha napi használat során nem merítjük le teljesen, azaz a kerékpárunkat még működőképes állapotban kapcsoljuk naponta a töltőre.

#8 Ideiglenesen használaton kívül helyezett biciklit nyáron 2 hetente, télen havonta töltse fel

#9 Plusz 6 Celsius fok alatt ne töltse akkumulátorát!

Hideg időben vigye be fűtött helyre az akkumulátort, várjon 1 óra hosszát, míg az akku felmelegszik és utána kezdje meg a töltést

#10 Csak forrasztva beszerelt elektromos kerékpár akkumulátorokat használjon, ügyeljen a csatlakozók épségére és Az akkumulátorok közzé helyezzen koccanás és rázkódásmentesítő lemezt!

Köszönjük szépen, hogy elolvasta az akkumulátorok töltéséről szóló cikkünket. Bármely szakmai kérdésére készséggel válaszolunk akár e-mailben ( elektromoskerekparakkumulator@gmail.com), akár telefonon ( 62/220-601 ).

Üdvözlettel,

Csernák Zoltán, ügyvezető 30/2071070

Csernák Levente, e-marketing 20/8523082

 Források

LiPo battery care and basic information” Elérhető: http://www.endless-sphere.com/forums/viewtopic.php?f=14&t=9170, Hozzáférve: 2015.05.12.

Proper Battery Care – Taking care of your batteries” Elérhető: http://electricbikeshoponline.com/service/proper-battery-care/, Hozzáférve: 2015.05.12.

11 thoughts on “Elektromos kerékpár akkumulátor töltése | Hogyan?

  1. janbor says:

    Esetemben szerencsésnek találom a 6 órás töltési időt.
    Igaz, hogy kb. 30%-ra merítem az akkumulátort.
    Így (elméletileg) 6x2Ah kapcitást töltök az akkumulátorba.
    Valójában 3-4órán át tölt, majd csepptöltés a többi idő, de
    ennek is érdemes utánaszámolni mert (kapcsoló óra nélkül)
    egy napi töltögetés durva tultöltéshez vezet.
    Pl: 4x2Ah + 20x 0,2Ah =8+4Ah= 12Ah, ami már durva tultöltés.

    • Elektromos Kerékpár Akkumulátor says:

      A töltőáram mennyisége így nem mérhető, mivel a töltő 1,7 Amperral kezdi a töltést (a legkorszerűbb töltők érzékelik a mélymerülésű akkumulátorokat is, így például a Ritar töltő pingeléssel indítja be a töltés folyamatát) és a töltés végéig folyamatosan a felvett áramhoz igazítva csökkenti az Amper értéket. Egy jól beállított töltő 300-500 mA töltőáram elérésekor vált át csepptöltésre. Gyári ajánlás szerint további 1-2 órát célszerű csepptöltésen tartani az akkumulátort. Túltöltés akkor következik be, ha a leöregedett akkupakk esetleg 1, az akkupakkban található zárlatos akkumulátor miatt a jól működő töltő nem jut el a töltés folyamatában a lekapcsolási mA értékhez. Tehát a túltöltés nem felhasználói túlzott töltést jelent, hanem egy állapotot, amelybe az akkumulátor kerül, mikor nem képes felvenni a töltő áramát.

  2. Zsuzsanna says:

    Az én történetem:
    2012 év elején vásároltam egy Lédy típusú Velox elektromos kerékpárt 229 e forintért. Az első gondom ez évben akadt, amikor hosszas keresgélés után találtam csak valakit, aki a hátsó kerék defektjét megjavította. (A hivatalos szerviz innen több km-re van). Röviddel ezután jött a másik gond, és talán csak a szerencsének köszönhető, hogy nem égett el a müa. borítású kerékpár, esetlegesen a házzal együtt.
    Mindent a mellékelt leírás szerint csináltam, maga a kerékpár ma is olyan állapotú, ami újnak is megfelelne. Aznap reggel is töltőre tettem, miután őrizetlenül soha nem hagyom töltés közben, este későn értem vele haza. Zárt helyen tartom télen, nyáron. Eddig nem volt gond, amikor feltöltődött zöldre váltott.
    Ez esetben a töltés kezdetétől kb. két óra telhetett el, mire bementem megnézni iszonyú égett szagot éreztem. A töltő lámpája még mindig piros volt. Azonnal áramtalanítottam. Rátettem a kezem a kerékpár ülésére, forró volt. Felnyitottam, mert alatta van a 4 db aksi dobozban, olyan forróság csapott meg, amilyet nagyobb tüzeknél érezni. Szabad kézzel meg sem tudtam fogni a doboz fülét.
    Szétcsavaroztam a dobozt, az akkuk érinthetetlen forrók voltak, és egytől-egyig felpúposodtak. A mérések alapján, amit a szomszédom végzett mindben meg volt a megfelelő feszültség, (12-13 V.)
    Ennek utána kezdtem ismét a telefonálgatást, email írást a vételi helyre.
    Szerencsére unokaöcsém éppen itthon volt, Ő talált Önökre, de akkora már úgy volt, hogy segíteni fognak a vásárlási helyen. Rettenetesen kétségbeestem annak gondolatától, hogy ha tültés közben elmegyek, és nem érek vissza egyhamar valami oknál fogva, akkor még a házat is sikerül leégetnem, mire visszaérek. A műanyag jól ég, a helyiségben is lett volna minek lángra kapni bőven.
    Nem beszélve arról a tényről, hogy nem vet fel a pénz, a kerékpár vásárlásakor mégsem az olcsóságot vettem figyelembe, hanem a kivitelezést, és a biztonságot is.
    Sehol nem láttam eddig leírva az akkumulátorokról ennyi mindent, és senki nem figyelmeztetett, hogy ilyesmi előfordulhat. Akkor talán még óvatosabb vagyok, bár nem tudom ez kivédhető lett volna egyáltalán? Ki lett volna a felelős, ha leégetem a házat? Egyáltalán hogyan fordulhat elő ilyesmi, miért nincs olyan szerkezet, amely azonnal kiold, ha gondot észlel? Erre nem kaptam választ tőlük.
    Annak ellenére, hogy pár nap múlva segítséget ígértek, a mai napig nem történt semmi. Többször is telefonáltam az ügyben azoknak, akiken keresztül a kerékpárt vásároltam, de úgy tűnik magamra maradtam.
    Köszönöm a türelmet: Zsuzsanna

  3. Kovács Tibor says:

    Kérdésem lenne az elektrom kerékpáromba 2 napja vettem uj akkumulátorokat 12v14ah 3db 36voltos elsönek feltöltöttem 10órát+3órát hagytam formálodni reggel mikor levettem a töltörö és kulcsal bekapcsoltam a müszere csak 35v mutattot sokat mentem az nap vele este feltettem tölteni és reggel mikor megnéztem csak 34v mutattot a müszere a papirja szerint legalább 5 ször kell tölteni akkor áll be a 100% álapot zsellés akkumulátor azt szeretném megtudni hogy ez töltö hiba hogy csak enyitt töltbele és evvel a feszültséggel használom nem e megy tönkre az akkumulátor és a bicigli elektronikája és a motor kérem válaszoljon imél cimemre köszönöm

    • Elektromos Kerékpár Akkumulátor says:

      Kedves Tibor! A maximális töltési idő 8 óra hossza. Formázni nem kell. Az akkumulátor maximális teljesítménye 5 töltési ciklus után jelentkezik. A feszültség nem számít, az Ön vezérlése 31,2V (?)-nál letiltja a biciklit és megáll. Az akkumulátorokhoz a számla mellé biztosan kapott használati útmutatót is. Aszerint járjon el, és ha garanciális problémát tapasztal, az eladó köteles visszaszállíttatni és a panaszt jegyzőkönyvezni, kivizsgálni. További kérdésével kérem forduljon a kereskedőjéhez, aki köteles tájékoztatni a jogszabálynak megfelelően. Üdvözlettel, Csernák Zoltán

  4. Szendrei Ferenc says:

    Ez év júniusában vettem egy ZTech 01 -es elektromos kerékpárt. Az első töltések során kb 5-6 óra után váltott zöldre a töltő ledje ezután még 2-3 órát hagytam töltődni. Minden esetben 8 órát töltöttem. Minden esetben teljes lemerülésig használtam mivel a boltban azt mondták úgy lesz hosszú életű az akksi. 2 hónap használat után azt tapasztaltam Töltés során kb 1.5 2 óra múlva vált a led zöldre így is 8 órán át hagytam töltődni. Sajnos azt tapasztalom a hatótáv felére csökkent. Kezd tönkremenni az akku ? Itt olvastam arról nem is jó az ha lemerítem teljesen . Hozzá kell tennem kb hetente merült és töltöttem az akkut. Kérnék szépen egy hozzáértő jó tanácsot.

    • Elektromos Kerékpár Akkumulátor says:

      Kedves Ferenc! Mi legjobb szakmai tudásunk és 10 éves tapasztalatunkra alapozva alábbi véleményeinknek adunk hangot. Az elektromos kerékpár akkumulátor minden felhasználás után tölteni kell, így el kerüljük azt az állapotot (illetve minimálisra csökkentjük), hogy lemerült állapotban pihentetett akkumulátoron kemény szulfát alakuljon ki, mert ez meggyorsítja az akkumulátor öregedését. Üdvözlettel, Csernák Levente

      • Szendrei Ferenc says:

        Kedves Levente köszönöm válaszát , megfogadom a tanácsát. Még egy kérdésem lenne . Ha minden használat után tölteni fogom a kerékpárt akkor mennyi ideig töltsem ?
        Előre is köszönöm válaszát Üdvözlettel Szendrei Ferenc

  5. sandor says:

    én egy éve vettem 3db ritar 14ah akut egy tornádó kerékpárban használom most kezdenek az aksik megfáradni gondolom nem véletlen az hogy csak hat hónap garanciát adtak rá, amikor beüzemeltem az új akkumulátorokat vettem új töltőt is hozzá.az a helyzet hogy ez már a harmadik akkumulátor pakk amit hat év alatt vettem az első akkupakk a kerékpárral együtt jött az kibírt három évet a második pakk az riasztó akkumulátor volt az kibírt két évet és úgy tűnik hogy ez a tuti ritar pakk jó ha kibírja a másfél évet.mindegyik pakkot ugyan úgy használtam ugyan úgy töltöttem.az első akkupakk( 3db 12v 10 ah volt ) a második pakk ( 3db 12v 12ah ) és a harmadik pakk ( 3db 12v 14ah) véleményem szerint az eredeti gyári akkumulátorok voltak a legjobbak .

    • sandor says:

      hozzá szólok saját hozzászólásomhoz az utolsó akkumulátor pakk ritar 12v14ah (AR-12140EV)
      amit 2014 december végén helyeztem üzembe kibírta a 2évet és most kezd el tönkremenni.

  6. Márk says:

    Nagyon jó és hasznos tippek.
    Első Elektromos Kerékpár használó vagyok és hasznosak a tanácsok nagyon.
    ARIZÓNA 48V-os biciglim van.
    Végre valaki foglalkozik ilyenekkem is és nem pársort ír le 🙂
    U.I:Innen lehet majd akumulátort is rendelni?

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.