Elektromos kerékpár akkumulátor | Gyártás

Hogyan készül az elektromos kerékpár akkumulátor ?

Sokféle járműben találhatunk akkumulátort, mint például elektromos kerékpárokban, robogókban és háromkerekű biciklikben. Nézzük meg közelebbről, hogyan is készül!

Elektromos bicikli akkumulátor gyártási folyamatának a leírása

Az ilyen telepek feszültségtartománya 2-től 48V ig terjed. A feszültséget az úgynevezett cellák generálják, amelyek ólokoxiddal és kénsavval bevont akkulemezek. Az öntőgép formázza meg az öntőrácsot, amelyek az akkulemezek szerepét töltik be. A rácsos öntőformába folyékony olmot öntenek. A vízhűtéses eljárás azt eredményezi, hogy a fém néhány másodpercen belül megszilárdul. A gép kétféle lemezt készít: a negatív és a pozitív töltésű rácsot.

A következő fázisban egy ólom oxid és kénsav keverékéből álló hatóanyagot sajtolnak a rácsok közzé. Az eltérő töltésű rácsokat más-más összetételű anyaggal vonják be. Így születnek meg az akkulemezek, amelyeket egymás tetejére helyeznek mégpedig úgy, hogy a pozitív és negatív töltésű rácsokat váltakozva rakják. Ezután az egészet kénsavba mártják, hogy feltöltsék a rendszert. Az elektródák köztött elektromos feszültség keletkezik. A töltés ideje az akku típusától függ – elektromos kerékpárok akkumulátoránál ez 8-10 óra-. Ezután egy gép jó alaposan lemossa őket, hogy eltávolítsa a savmaradékot, ami később korróziót idézhet elő. A töltés során a lemez elfeketedik és így születik meg az úgynevezett száraz töltésű lemez. A pozitív töltésű rácsokat egy üvegszálhoz hasonló anyaggal és egy műanyag védőburokkal látják el, ami megakadályozza a rövidzárlatot.

Ezután az iménti eljárással újra egymásra helyezik őket a két pólust váltogatva. Egy ilyen egységben a lemezek száma 5 és 30 között van az akku típusától függően. Az így összerakott lemezek alkotják az akkucellát, ami 2V-os feszültséget szolgáltat. Mindegyik lemezen van egy pánt, melyeket egy adalékanyagba mártott drótkefével ledörzsölnek. Ezután olvasztott ón kerül rájuk, ami megerősíti a forrasztáskor keletkezett kötést. A robotkép egy anyaggal átitatott szivaccsal megtisztítja a pántokat és ezután egy folyékony ólommal teli formába helyezi a cellákat. Az eljárás során a pántokat a helyükre forrasztják, így a lemezek között létrejön a kötés. A rendszer 2-2 ólomsarkot erősít fel; kettőt a pozitív és kettőt a negatív oldalra. Ezek a sarkok kötik össze a cellákat és így keletkezik a feszültség. Mindegyik cella kap egy műanyag burkolatot. Ezután következik a szigorú minőség-ellenőrzés. Nagyon fontos, hogy a két pólus a megfelelő helyen legyen: vagyis a pozitív saru az akkumulátor külső burkolatán is a megfelelő ponton legyen és a negatív sarok helyének is stimmelnie kell.

A burkolatot leforrasztják és a sarkokat ólommal vonják be. A kész cellákba levegőt szivattyúznak és szappanos vízzel kenik be, hogy ellenőrizzék a tömítéseket. A buborék jelzi a hibás szigetelést. Az akkucellát kénsavval töltik fel, ami az elektrolit szerepét tölti be. Így az ólomtartalmú lemezek vezetni fogják az elektromosságot

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.